Inter-Lers na budowie domu HomeKONCEPT 26

Inter-Lers na budowie domu HomeKONCEPT 26

Choć wiązary dachowe kojarzone są przede wszystkim z typowymi obiektami parterowymi, równie dobrze znajdują zastosowanie w przypadku domów z użytkowym poddaszem. Co jednak gdy nasz projekt nie przewiduje dodatkowej kondygnacji, a nam marzy się większa przestrzeń? W takich sytuacjach najlepiej zdać się na specjalistów i nowoczesne technologie.

W ostatnich dniach firma Inter-Lers zakończyła montaż konstrukcji na budynku HomeKONCEPT 26. W kontrakcie przewidziano też położenie płyty MFP, papy, a także przybicie kontrłat. Konstrukcja poddasza tworzy natomiast jednocześnie szkielet ścianek wewnętrznych. Mimo niekorzystnych warunków pogodowych całość prac udało się zakończyć w ciągu tygodnia. Dzięki temu inwestor będzie mógł jeszcze w tym roku pokryć dach dachówką i w ten sposób zabezpieczyć go na zimę.

Nie czas był jednak w tym wypadku najważniejszy. Podstawowym zadaniem konstruktora było bowiem znalezienie sposobu na stworzenie jak największej przestrzeni użytkowej na poddaszu. W tym celu zastosowane zostały wiązary o specjalnym kształcie, podnoszące dach o kilkadziesiąt centymetrów. Wystarczyło to na wygospodarowanie przeszło 70 m2 powierzchni pozbawionej zbędnych słupów itd. Zgodnie z życzeniem inwestora schody prowadzące na poddasze zostały zaplanowane w miejscu małej garderoby. Będą więc łatwo dostępne z wejścia głównego oraz garażowego.

Czy wprowadzenie tak daleko idących zmian do projektu wiązało się z istotnym wzrostem wydatków? Niekoniecznie. Zastosowane prefabrykaty pełnią bowiem potrójną funkcję: więźby dachowej, a także konstrukcji stropu oraz ścianek poddasza. Porównując więc koszty, należałoby w pierwszej kolejności ustalić wartość wykonania wszystkich trzech elementów w systemie tradycyjnym. Biorąc pod uwagę uśrednione ceny śmiało można jednak przyjąć, że w końcowym rozrachunku drewniana konstrukcja okazałby się tańsza.

Zapraszamy do zapoznania się z krótką fotorelacją z placu budowy domu HomeKONCEPT 26 w systemie Inter-Lers.