“Lepiej bez smogu” z ISOVER.

“Lepiej bez smogu” z ISOVER.

Znani sportowcy zachęcają do wspólnej walki.

Choć lato w pełni, a wraz z końcem sezonu grzewczego temat smogu ucichł, to problem wcale nie zniknął. Jego rozwiązanie wymaga regulacji legislacyjnych, rozwoju programów ułatwiających ograniczenie zużycia energii oraz zmiany postaw społecznych. Przypomina o tym marka ISOVER, organizująca ogólnopolską kampanię społeczną „Lepiej bez smogu”, w której lubiani sportowcy, ambasadorzy akcji – Kamil Stoch, Anka Dziedzic oraz Antonio Lindback – zachęcają do wspólnej walki o czyste powietrze w Polsce.

Smog to kluczowy problem naszego kraju, a jego głównym źródłem, wbrew dotychczasowej opinii nie są samochody i zakłady przemysłowe, a słabo lub w ogóle niezaizolowane budynki, zwłaszcza zaś domy jednorodzinne. Według danych GUS 4,2 mln z nich to obiekty starsze, wybudowane przed 2000 rokiem, charakteryzujące się niższym komfortem cieplnym, a więc wymagające większych nakładów na ogrzewanie. A to nie tylko obciąża naszą kieszeń, ale powoduje również zwiększenie emisji dwutlenku węgla i pyłów, które wpływają na tworzenie się smogu.

„Lepiej bez smogu” to kampania wspierająca założenia rządowego programu „Czyste Powietrze”, której celem jest podnoszenie świadomości istoty ocieplenia domów w procesie termomodernizacji na rzecz walki ze smogiem.

W kampanię zaangażowali się uznani sportowcy: skoczek narciarki Kamil Stoch, trenerka personalna Anka Dziedzic oraz żużlowiec Antonio Lindback, którym problem zanieczyszczonego powietrza jest szczególnie bliski. Razem z ISOVER zachęcają Polaków do zjednoczenia się w walce o czyste powietrze, którym oddychają wszyscy niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania czy wykonywanego zawodu. Jednym z głównych działań zaplanowanych w ramach kampanii jest film z udziałem ambasadorów, którzy oczyszczają mur z zanieczyszczeń. 

Platforma edukacyjna i 30 000 zł dla inwestora

W ramach kampanii przygotowana została również specjalna platforma działająca pod adresem www.lepiejbezsmogu.pl, gdzie zgromadzone zostały najważniejsze informacje na temat programu „Czyste Powietrze” oraz wskazówki dotyczące realizacji skutecznej termomodernizacji.

Aby dodatkowo zachęcić do podjęcia działań w kierunku poprawy jakości powietrza Ambasadorzy razem z ISOVER zapraszają do udziału w konkursie, w którym wystarczy nagrać krótki, motywujący film i pokazać w nim życie bez smogu w przyjaznym i komfortowym środowisku. Nagrania można przysyłać do 15 września br. Po tym terminie zebrane filmy zostaną opublikowane na stronie kampanii i poddane głosowaniu internautów. Na finalistów czeka 20 wartościowych voucherów, a dla autora najlepszego filmu przewidziana została nagroda o wartości 30 000 zł. Dodatkową zachętą do rywalizacji jest wspólna kolacja z ambasadorami. Szczegóły i regulamin konkursu można znaleźć na stronie www.lepiejbezsmogu.pl

Więcej o kampanii: www.lepiejbezsmogu.pl.